Welcome

Currently got fall in luv with SHAKLEE products which is totally suits me. Of course when thinking about taking supplements i believe everyone will do some resarch to choose which is the BEST. For me the important things is the supplements must 100% NATURAL content, SAFE and HALAL (compulsory). And more "MESTI LA NAK KEKAL CANTIK & SIHAT"....kihkih and shaklee did very well on me.. every pills and drinks taken had work efficiently until to what is out of my first target.. What can i say is "ALAH MEMBELI MENANG MEMAKAI". it's worthwhile.. Everyday they rejoice me with extra ENERGY & HEALTHY for my hectic work all day long and being engineer mummy. For those who are interested or look for supplements to maintain health&beauty...do ring me or text me 0122251902 or mail me at sitirodhina@gmail.com or pm me on FB (address same as mail)... LET'S SHINE OUR HEALTH & BEAUTY WITH ME...

Wednesday, 10 December 2014

Cara atasi kulit kering dan berminyak dengan set penjagaan muka Enfuselle

Sejak dibangku sekolah lagi, saya memang jenis yang tak rajin sangat nak tepek muka dengan pelbagai serum la, krim la.... Tapi still tak terlepas nak kulit muka yang cantik (ala.... normal la macam awek-awek lain kan). Pelbagai rangkaian produk penjagaan muka terdapat dipasaran dewasa kini tetapi saya jenis yang tak berani nak mencuba sangat kerana bimbang berlaku keradangan pada kulit akibat masalah bahan kimianya atau tidak sesuai dengan kulit. Macam keratan berita ni....(menakutkan bukan???)

 

Wajah yang cantik yakni bebas cela seperti kusam, kering, berjerawat atau berminyak menjadi impian semua wanita. Namun, kini, kita tak perlu lagi gusar untuk memilih produk penjagaan muka yang selamat serta berkesan. Saya syorkan kawan-kawan cuba "SET PENJAGAAN WAJAH ENFUSELLE SHAKLEE" ni.

Untuk pengetahuan semua, Set Enfuselle ini sesuai untuk kita yang mempunyai masalah kulit berminyak, terlalu kering dan sensitif. Set Enfuselle mempunyai 2 kategori iaitu:

i) Normal to dry skin

Hydrating Cleansing Lotion
Emulsi berkrim ini bertindak menanggalkan kotoran, bahan pencemaran dan mekap tanpa menjejaskan lapisan minyak semulajadi kulit.
  • Emolien yang kaya serta tambahan Vitamin E menjadikan kulit halus, seimbang dan berseri
  • Mencerahkan tona kulit
  • pH yang seimbang
  • Hipoalergenik

Hydrating Toner
Meneutralkan Tindak Balas Yang Boleh Merosakkan Kulit

Hydrating Toner melegakan dan menyediakan kulit untuk rawatan Enfuselle.

  • Terbukti secara klinikal
  • Meneutralkan kerosakan sel akibat tindak balas kulit dengan besi dalam air paip
  • pH yang seimbang
  • Rumusan tanpa alkohol yang menyejat dengan cepat tanpa mengeringkan kulit
  • Melindungi lapisan minyak semulajadi kulit, menyucikan dan melembutkan dengan ekstrak witch hazel dan kamomil


Hydrating Moisturizer 
Melembapkan Kulit Sehingga 24 Jam

  • Krim tanpa minyak dan tidak melekit yang kaya dengan agen pelembap bagi menyerlahkan kehalusan dan keanjalan kulit dengan serta-merta.

Terbukti secara klinikal:

  • 102% peningkatan keanjalan kulit dalam masa 28 hari
  • 195% pengurangan garis-garis halus dalam masa 28 hari
  • 21% pengurangan kedutan dalam masa 28 hari
  • Kesan yang ketara dapat dilihat dengan serta-merta, dan ia berterusan sehingga 24 jam
  • Garis-garis halus berkurangan dengan ketara
  • Hipoalergenik

Eye Treatment 

Garis-Garis Halus dan Kedutan Tidak Lagi Ketara

  • Mengurangkan kemunculan garis-garis halus dan kedutan serta menghilangkan sembap bawah mata dengan bantuan pelbagai nutrien dan botani khusus.

Terbukti secara klinikal:

  • 233% pengurangan kedutan pada kulit dalam masa dua minggu
  • 120% peningkatan kekenyalan dan keanjalan kulit dalam masa dua minggu
  • 209% pengurangan garis-garis halus pada kulit dalam masa lapan minggu
  • 32% peningkatan kemampuan kulit untuk menahan lembapan lebih lama dalam masa lapan minggu
  • Ton kulit yang kembali sekata dalam masa 12 minggu
  • Kandungan botani anti-penuaan dan vitamin C memberikan faedah yang ketara pada kulit halus di sekeliling mata
  • Juga sesuai untuk bahagian leher dan mulut
  • Hipoalergenik, diakui oleh pakar-pakar oftalmologi dan selamat untuk pemakai kanta lekap.


ii) Normal to oily skin

Purifying Cleansing Gel

Gel berbusa bertindak dengan lembut untuk menyingkirkan bahan pencemaran, mekap dan minyak berlebihan.
  • Bahan-bahan khas serta tambahan Vitamin E menjadikan kulit terasa segar dan lembut
  • Mencerahkan tona kulit
  • pH yang seimbang
  • Hipoalergenik


Purifying Toner
Dengan Tiga Tindakan Untuk Menghentikan Kerosakan Pro-Oksida

  • Purifying Toner merangsang dan menyegarkan kulit sebagai persediaan rawatan Enfuselle.
Terbukti secara klinikal:
  • Meneutralkan kerosakan sel akibat tindak balas kulit dengan besi dalam air paip
  • pH yang seimbang
  • Menyegarkan dan memperhalus kulit dengan ekstrak likoris, ginseng dan witch hazel
  • Meminimumkan kemunculan liang-liang yang besar pada kulit
  • Membantu mengawal kulit berminyak
  • Hipoalergenik

Balancing Moisturizer 

Formula Ringkas untuk Menyubur dan Melembapkan Kulit
  • Formula yang ringkas, tidak berminyak dan mampu mengawal pengeluaran minyak pada wajah bertindak dengan membekalkan kelembapan segera yang kulit anda perlukan bagi menjadikan wajah kelihatan halus serta tidak berkilat.

Terbukti secara klinikal:

  • 146% peningkatan keanjalan kulit dalam masa 28 hari
  • 268% pengurangan garis-garis halus dalam masa 28 hari
  • 173% pengurangan kedutan pada kulit dalam masa 28 hari
  • Membantu mengembalikan keseimbangan minyak pada kulit
  • Hipoalergenik


Eye Treatment
Garis-Garis Halus dan Kedutan Tidak Lagi Ketara

  • Mengurangkan kemunculan garis-garis halus dan kedutan serta menghilangkan sembap bawah mata dengan bantuan pelbagai nutrien dan botani khusus

Terbukti secara klinikal:

  • 233% pengurangan kedutan pada kulit dalam masa dua minggu
  • 120% peningkatan kekenyalan dan keanjalan kulit dalam masa dua minggu
  • 209% pengurangan garis-garis halus pada kulit dalam masa lapan minggu
  • 32% peningkatan kemampuan kulit untuk menahan lembapan lebih lama dalam masa lapan minggu
  • Ton kulit yang kembali sekata dalam masa 12 minggu
  • Kandungan botani anti-penuaan dan vitamin C memberikan faedah yang ketara pada kulit halus di sekeliling mata
  • Juga sesuai untuk bahagian leher dan mulut
  • Hipoalergenik, diakui oleh pakar-pakar oftalmologi dan selamat untuk pemakai kanta lekap.

Haa.... ini lah sedikit sebanyak info mengenai setiap produk dalam SET ENFUSELLE ni... Setakat ini memang sudah ramai pengguna tegar set ini. Klik sini untuk Testimoni pelanggan yang berpuas hati.

Jom kawan-kawan bertukar kepada yang lebih baik, selamat dan yang penting sangat berkesan. Buatlah pilihan bijak sebelum anda merana kerana tersalah pilih produk lagi.

BONUS RAHSIA KULIT HALUS GEBU TANPA PENGGUNAAN KOLAGEN UNTUK MEREKA YANG MENGHUBUNGI SAYA SEGERA!!!!

Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan dan pesanan:

Dina Rani
sms/wassap/weechat/call: 012-2251902
PM Facebook: Dina Rani
C.O.D Sekitar Salak Tinggi / Putrajaya / Nilai 1 / Puchong
*Penghantaran seluruh Malaysia 










Sunday, 7 December 2014

Hilang kekasih gara-gara muka berminyak dan naik jerawat penuh satu muka : Tips Penjagaan Kulit Muka

Kami sekeluarga menghadiri kenduri kecil sepupu bertunang baru-baru ini. Tetapi gempar apabila mendengar desas-desus sepupu kami cuba membunuh diri akibat "frust" apabila ditinggalkan kekasih hatinya. Begini ceritanya;

"Lina (bukan nama sebenar) hampir-hampir bunuh diri apabila ditinggalkan kekasih hatinya. Punca yang menjadi perpisahan apabila bekas kekasihnya, Jamal (bukan nama sebenar) telah menemui gadis lain berkulit putih licin halus gebu. Lina seorang gadis genit yang bersederhana orangnya, cuma masalahnya wajah Lina yang dulunya licin halus gebu telah bertukar menjadi kusam, berminyak dan berjerawat hampir penuh satu muka sejak kepulangannya dari Kem Latihan PLKN. Pelbagai cara telah Lina cuba tetapi malangnya jerawat semakin banyak timbul bak cendawan tumbuh selepas hujan. Jamal yang menjadi pujaan hatinya lebih empat tahun tu mula mengejek akan wajah Lina setiap kali berhubung apatah lagi bersua muka.Dan detik kemuncak apabila masing-masing menerima tawaran melanjutkan pelajaran ke IPT dan Jamal berpaling tadah."

Berbalik kepada tujuan asal saya menulis di sini, izinkan saya berkongsi Tips Penjagaan Kulit Muka yang Berminyak dan Berjerawat.  Beberapa faktor penyebab kepada kulit berminyak dan berjerawat ialah persekitaran yang berdebu dan panas, pemakanan yang tidak seimbang, kurangnya penjagaan wajah serta mungkin penggunaan produk muka yang tidak sesuai.

Antara tips penjagaan muka berminyak dan berjerawat boleh amalkan ialah:


1. Sentiasa basuh wajah dengan air bersih kita apabila pulang dari sesuatu tempat yang terdedah dengan persekitaran terbuka. Persekitaran terbuka boleh jadi tempat menunggu bas, pasaraya, selesai beraktiviti riadah dan sebagainya. Habuk debu serta radikal bebas yang melekat pada muka akan menjadikan kulit sukar bernafas dan menyebabkan iritasi kulit secara diam pada kita.

2. Pilihlah untuk menggunakan produk penjagaan wajah yang berasaskan air atau gel seperti Set Penjagaan Wajah Enfuselle Shaklee. Ini kerana produk yang berasaskan air atau gel akan mengurangkan minyak pada wajah dan kulit lebih bebas bernafas. 

3. Rajinlah memakan makanan yang kaya vitamin A, C dan E seperti sayuran hijau, buah-buahan seperti oren, nanas dan anggur. Makanan yang kaya dengan sumber vitamin ACE ini sangat membantu untuk kecantikkan kulit. Jika malas nak makan, kita juga boleh buat jus. Tetapi jika malas juga, anda boleh terus makan supplemen khas untuk merawat kulit bermasalah seperti Sustained Released Vitamin C dan Vitamin E Shaklee.

4. Amalkan bermasker setiap 2 kali seminggu. Kita boleh cuba masker madu dengan limau nipis atau lebih mudah masker Sustained released Vitamin C shaklee. Masker ini kalau diamalkan boleh membantu menegangkan kulit serta mengecilkan liang roma pada muka. *Apabila liang roma semakin mengecil, makanya lebih kurang minyak pada muka kita... BEST kan?

5. Sentiasa minum air kosong sekurang-kurangnya 2 Liter sehari. Ini penting kerana air akan mengembalikan kesegaran pada kulit serta membantu melembapkan kulit kita juga. Biasanya kulit berjerawat ini mengundang kulit menjadi kusam dan kering (Ini berdasarkan pengalaman saya sebelum ni). 

6. Elakkan makanan yang tinggi kandungan minyak serta kolesterol seperti makanan segera, roti canai kedai mamak, makanan bergoreng dan yang sewaktu dengannya. Ini memang orang lain tak boleh "control" untuk kita, tapi jika kita mahu cantik dan sihat, apa salahnya kita jaga pemakanan kita.

Sekian saja perkongsian saya hari ini, diharapkan tips penjagaan wajah ini dapat membantu anda yang bermasalah kulit seperti ini. Anda juga boleh dapatkan supplemen cantik dan produk penjagaan wajah yang bersesuaian dari saya. Kulit yang sihat akan menjadikan kita tampil lebih yakin, sihat, ceria, dan tak perlu takut jika tiada kekasih hati. Kerana "jejaka" sana pula yang akan "memburu" kita. Namun begitu, buatlah pilihan bijak, pilihlah "jejaka" yang menerima kita kerana diri kita bukan kecantikkan semata-mata. WaAllahuaklan....

Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan lanjut:

BONUS RAHSIA KULIT HALUS GEBU TANPA PENGGUNAAN KOLAGEN UNTUK MEREKA YANG MENGHUBUNGI SAYA SEGERA!!!!

Dina Rani
call/sms/wassap/ weechat: 012-2251902 
PM di Facebook: Dina Rani
C.O.D: Salak Tinggi / Putrajaya / Nilai 1 / Puchong 
***Penghantaran terus ke seluruh Malaysia

Tips penjagaan Wajah: Masker Vitamin C bantu atasi kulit wajah berminyak

Alhamdulillah bersempena YES (Year End Sales 2015), pihak syarikat berbesar hati menjalankan promosi berkembar iaitu Sustained Released Vitamin C dan Vitamin E. Dan untuk pengetahuan kita, Sr Vitamin C dan Vitamin E ini adalah dua produk yang dalam SET UNTUK KULIT CANTIK SHAKLEE.

Umumnya, ramai sudah mengetahui kehebatan khasiat vitamin C dan Vitamin E daripada sumber makanan kita sangat bagus untuk cantikkan kulit sejak berzaman-zaman lagi. Contohnya, buah oren, kiwi sangat kaya dengan kandungan Vitamin C dan minyak zaitun pula sangat terkenal sejak zaman purba malah termaktub dalam Al-quran buah yang sangat banyak manfaat kerana kaya dengan Vitamin E. Kedua-dua vitamin C dan vitamin E juga sangat kaya dengan anti-oksida yang dipercayai boleh mengurangkan risiko kanser kulit.

Saya pun tak mahu berceloteh panjang mengenai khasiat kedua-dua vitamin ini, kali ini  saya ingin berkongsi TIPS PENJAGAAN WAJAH dengan masker vitamin C bagi kulit wajah berminyak dan berjerawat.

Ini adalah antara soalan yang sering diajukan oleh kawa-kawan saya sebelum ini, tetapi setelah saya ajarkan cara yang betul, BEST sangat kerana berhasil pada mereka.

Adakah vitamin C bukan produk ini juga memberikan kesan yang sama seperti ini?
Adakah ianya tidak memudaratkan lagi keadaan kulit saya?
Berapa lamakah kesan baik yang saya dapat lihat pada kulit saya?

Cara untuk membuat Masker Sendiri di rumah menggunakan SR Vitamin C:

NOTA KHAS: SR Vitamin C sangat sesuai dijadikan masker bagi mereka yang berkulit berminyak lagi berjerawat selain daripada makan vitamin C ini secara konsisten.

Nak tahu kulit yang berminyak mengundang jerawat halus-halus memenuhi muka tetapi kini usah risau lagi kerana anda pun sudah tahu rahsianya kan...? Klik sini untuk baca testimoni.

Pada saya, SR Vitamin C ini memang vitamin wajib ada di setiap rumah bukan kerana untuk cantik sahaja tetapi sangat bagus bagi meningkatkan daya tahan badan juga. Sesuai untuk mereka yang berumur 13tahun ke atas lelaki atau wanita. Jika anda ingin tahu perbezaan antara Masker Vitamin C dan Masker Vitamin E? ataupun masker yang mana lebih sesuai dengan kulit anda sila hubungi saya:
BONUS RAHSIA KULIT HALUS GEBU TANPA PENGGUNAAN KOLAGEN UNTUK MEREKA YANG MENGHUBUNGI SAYA SEGERA!!!!

Dina Rani
call/sms/wassap/weechat: 012-2251902
PM Fb: Dina Rani
C.O.D seluruh warga SALAK TINGGI / PUTRAJAYA / NILAI 1 / PUCHONG
Penghantaran seluruh Malaysia

Monday, 1 December 2014

Petua menghilangkan selsema dengan cepat dan mudah

 Saya benci selsema, selsema buat saya rimas serta badan rasa lemah. Maklum sajalah apabila salah seorang kawan atau ahli keluarga dijangkiti selsema, alamatnya habis la satu kerabat pun selsema seperti tornado.

Jika dulu, apabila selsema je, saya akan mula makan ubat selsema. Biasalah ambil kat klinik atau pegi je beli terus di farmasi. Kalo naseb baik, seminggu dah hilangla selsema tu. Tapi jika selsema yang dah teruk di mana sudah terkena jangkitan kuman atau virus, boleh makan masa berminggu-minggu dan bulan juga baru nak hilang.

Saya ada petua yang mudah cepat serta selamat bagi menghilangkan selsema ni..... BIAR BETIk!!! ade ke petua camni... Kalo ada rasa nak kene selsema atau bersin kerap kali tu, apakata cepat-cepat telan ubat selsema (ini bagus jika memang simpan stok ubat selsema selalu).. Tapi AWAS!!!! jangan la termakan ubat yang sudah lama atau expired sudah la...

Cara kedua pula, jika kita sudah terbersin-bersin dan ada tanda-tanda nak selsema tu, cepat-cepat la kita patahkan "Sustained Released Vitamin C" dan terus telan. Sebaik-baiknya telan guna air kosong atau jus la. Elakkan minuman berkaffein sebab boleh membantutkan kesannya nanti. Patahkan macam ni....
Ini sebenarnya RAHSIA tau.... tapi disebabkan nak selamatkan lebih ramai awek-awek cun blah bila kene ngorat dengan mamat hensem yang sememeh akibat selsema ni... Ok la share la sikit petua kekal macho depan awek cun ni.... takde la awek - awek cun tu lari lagi kan....

# Psst.... Vitamin C bagi cantikkan kulit juga tau.. ahaks! so, yang cantik makin cantik, yang dah hensem tu makin hensem la...

Jom dapatkan Sustained Release Vitamin C dari saya.... selsema hilang... kulit pun makin cantik... Tidak terhad kepada awek-awek cun sahaja ye... Mamat hensem.. ibu hamil... Emak gorgeous pun boleh juga ye...

Hubungi:

Dina 
sms/call/wassap/weechat: 012-2251902
email: sitirodhina@gmail.com
Facebook: Dina Rani
C.O.D warga salak tinggi/Putrajaya/Nilai 1

Tuesday, 18 November 2014

Cara / Teknik Menyusukan Susu Pada Bayi Yang betul

Salah satu kejayaan penyusuan susu ibu ialah ibu berjaya menyusukan anak dengan cara penyusuan yang betul supaya dapat anak dapat minum semua susu yang boleh. Anak yang puas menyusu tidak akan meragam dan dapat tidur dengan lena. 


Cara menyusukan anak:
1. Sentuh bibir bayi dan tunggu sehingga bayi membuka luas mulutnya
2. Halakan mulut bayi kearah payudara ibu
3. Pastikan mulut bayi dilekapkan pada keseluruhan warna hitam (aerola) ibu
4. Pastikan juga kedudukan bayi selesa dan ampu sedikit payudara ibu dengan pegangan "C"
5. Pipi bayi akan kembung dan bibir melekup keluar
6. Ibu boleh dengar nada hisapan bayi

Nota: Pegangan "C" ialah ibu jari di atas puting dan jari lain dibawah puting.




Ada beberapa cara atau posisi yang boleh dipraktikkan oleh ibu untuk menyusukan anak seperti dalam gambarajah ini.



Ibu-ibu boleh mencuba setiap posisi bagi mencari cara menyusukan anak yang paling serasi dengan ibu dan bayi. Ini adalah bagi memberikan keselesaan pada ibu, mengurangkan ketegangan otot yang mengakibat ibu lenguh atau sakit belakang. Bayi pula lebih puas menyusu dan selesa dengan posisi tersebut.

Saya sendiri lebih suka cara ke-2 dan ke-4, penyusuan yang berjaya apabila kedua-dua pihak sama-sama selsa dan puas hati. Ibu-ibu selamat mencuba ya! diharap sedikit sebanyak perkongsian ini memberi manfaat kepada ibu-ibu baru semua.

Jika ingin mengetahui lebih banyak tips penyusuan, sila hubungi saya:

Dina Rani
call/sms/wassap: 012-2251902
Email: sitirodhina@gmail.com
FB: Dina Rani

**C.O.D bagi warga SALAK TINGGI/PUTRAJAYA/NILAI 1








    Monday, 17 November 2014

    Pengidap diabetes tegar kini mampu tersenyum tak perlu potong kaki lagi

    "Ayah mertua saya seorang pengidap kencing manis atau diabetes tegar. Walaubagaimanapun, beliau sangat susah untuk mengawal pengambilan makanannya lebih-lebih lagi sup tulang, daging merah dan ayam KFC. Apabila di suruh kurangkan makan makanan tersebut, ada saja alasannya, katenye makan ke tidak ke, tetap kencing manis juga, baik dia makan je. Ayah....ayah....."

    ********************************************************************************

    Berdasarkan satu kajian peringkat global pada tahun 2011 yang telah dilakukan oleh WHO, mengesahkan bahawa  satu kaki akan dipotong akibat diabetes dalam tempoh 20 saat. Manakala, 1 dari 5 rakyat Malaysia pula adalah pengidap diabetes. Amat menakutkan bukan???

    Untuk pengetahuan kita, penyakit kencing manis atau diabetes boleh dikesan dengan melakukan ujian bacaan gula dalam darah seseorang. Bacaan gula pada paras normal iaitu 4 - 6 mmol/L. Bacaan gula yang melebihi paras 6 mmol/L berisiko tinggi disahkan pengidap diabetes. Sila rujuk gambar rajah ini untuk lihat lebih jelas perbezaannya.


    Pengidap diabetes bagi satu tempoh yang lama serta mempunyai kandungan gula yang tidak dikawal dengan baik berisiko mendapat kerosakan saraf terutamanya pada kaki. Permulaannya, kaki menjadi kebas serta tidak berasa sakit walaupun kaki sudah terluka. Kerosakkan saraf bermakna aliran darah yang membawa zat makanan dan oksigen juga terganggu. 

    BAHAYA KE GULA TINGGI???
    Kehadiran gula yang tinggi dalam darah secara normalnya dikawal oleh insulin, insulin pula dirembeskan oleh pankreas. Fungsi insulin ialah menghantar gula ke dalam sel-sel badan untuk ditukarkan menjadi tenaga atau lemak adipos. Kegagalan insulin menyeimbangkan gula dalam darah ini akan menyebabkan gula kekal tinggi dalam darah seseorang dan mengganggu pengaliran darah. Tanpa pengaliran darah yang baik, luka pada kaki akan lambat sembuh dan sekiranya terkena jangkitan boleh mengancam nyawa. Malah kaki juga berisiko besar terpaksa di potong.

    Jadi, sekarang kita sudah tahu pengidap kencing manis perlu mengamalkan pemakanan sihat, sentiasa bersenam, minum air kosong yang cukup serta sentiasa memeriksa keadaan kaki yang baru terluka. Selain ubat-ubatan hospital, ada juga alternatif lain yang sangat membantu mengatasi kenaikkan gula dalam darah kepada pengidap diabetes.

    Kita boleh sarankan ibu bapa kita mencuba "SET MENGAWAL PARAS GULA" ini.

    Apa yang ada dalam set ini: Gla Complex, B Complex & Zinc Complex

    Gla Complex:
    i) Membantu mengurangkan komplikasi diebates
    ii) Membantu merendahkan gula dalam darah
    iii) Meringan kebas dan kesakitan akibat gula yang tinggi dalam darah

    Zinc Complex:
    i) Membantu pengeluaran insulin
    ii) Mengekalkan fungsi insulin
    iii) Mempercepatkan kesembuhan luka dan memperbaikki diabetes

    B Complex:
    i) Membantu menukarkan gula kepada tenaga
    ii) Membantu mengurangkan keletihan
    iii)  Mengurangkan "Stress" dengan memastikan kesihatan dan kelancaran fungsi saraf

    Pengidap diabetes yang tidak ingin dipotong kaki atau diabetes semakin teruk, perkara pertama yang perlu dilakukan untuk mengelakkan komplikasi ialah mengawal paras gula dan tekanan darahnya. Sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian tiada gunanya. Masih belum terlambat walaupun ayah anda kini hanya ada sebelah saja lagi kaki. Mari jalani hidup sihat dengan ahli keluarga tercinta. Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan dan pesanan secepat mungkin: 



    Dina Rani
    call/sms/wassap: 012-2251902
    email: sitirodhina@gmail.com
    C.O.D sekitar SALAK TINGGI/ PUTRAJAYA & NILAI 1






    Tuesday, 11 November 2014

    Tak sungguh tak cerita.....Testimoni anak yang kini bebas ekzema

    Sebagai seorang ibu sudah tentu kita berasa sangat gembira tatkala melihat ekzema sudah "segan" nak muncul di muka anak lagi. Anak kita sihat, kembali aktif, ceria buatkan kita bahagia sangat-sangat bukan. Jom ikuti cerita bergambar ini untuk tatapan kita semua.
    Untuk mengetahui kegunaan setiap Supplemen tersebut dalam merawat Ekzema ini, boleh rujuk sini http://badansihatidamanhotsupermummy.blogspot.com/2014/11/kulit-anak-ekzema-kini-licin-halus-gebu.html. 

    Antara manfaat lain bagi MEALSHAKES dan OMEGA GUARD ialah:
    1. Meningkat tahap keimunan tubuh anak - bantu atasi masalah anak kerap demam dan selsema.
    2. Mengurangkan risiko serangan Athma pada anak - bantu mencairkan kahak serta lendir dalam salur darah dan pernafasan anak serta bantu menghilangkan batuk
    3. Meningakat daya fokus anak-anak- bantu perkembangan memori dan mata anak

    Kita mudah risau apabila anak kita tidak sihat, begitu juga saya. Saya suka untuk berkongsi lebih banyak tips kesihatan anak dengan anda, jika anda berminat sila wassap saya terus ya. 

    Dina Rani
    call/wassap/sms: 012-2251902
    email: sitirodhina@gmail.com
    C.O.D sekitar SALAK TINGGI/ PUTRAJAYA & NILAI 1



    Cik Misi kagum bacaan BSP Ibu mengandung kembali normal

    Hari ini saya check up lagi untuk kandungan berusia 23minggu ni, tetapi Cik Misi bising sebab berat badan saya naik lebih daripada 2 kilogram lagi. Mula la dia membebel itu ini, siap bagi jadual untuk check up setiap 2 hari selama 2 minggu lagi. Apa yang tak boleh saya terima kene lagi minum air gula untuk periksa tahap bacaan BSP lagi. Kali pertama saya disuruh minum air gula pada minggu ke-12 kandungan dan bacaan BSP normal.


    BSP atau Blood sugar pressure adalah salah satu kaedah untuk memastikan ibu mengandung bebas daripada kencing manis atau "Gestational Diabetes Melitus (GDM)". GDM biasanya dapat dikesan ketika kandungan berusia 28 minggu hingga 30 minggu atau mungkin lebih awal. GDM juga bersifat sementara pada ibu mengandung dan akan hilang apabila bersalin. 

    Risiko kepada bayi sekiranya ibu mengandung disahkan GDM ialah seperti berat bayi melebihi 4 kilograms semasa lahir dan menyukarkan ibu bersalin secara normal, kesukaran bernafas pada bayi, kemungkinan bayi mati dalam kandungan atau cacat, bayi mudah kene sakit kuning (jaundice) serta air ketuban berlebihan.

    Kebanyakkan ibu mengandung di sarankan agar mengambil vitamin hamil setiap hari bagi membantu pertumbuhan yang sihat pada janin dan ibu juga. Pengambilan vitamin yang konsisten serta minum air kosong lebih 2 liter sehari membantu memberikan kesan yang lebih cepat dan efektif terutamanya jika mengamalkan vitamin bersumberkan 100% semulajadi seperti SET HAMIL SHAKLEE.

    Saya sendiri pun menggunakan SET HAMIL SHAKLEE ni. Untuk mengetahui dengan lebih lanjut mengenai set ini sila rujuk sini http://badansihatidamanhotsupermummy.blogspot.com/2013/12/set-hamil-shaklee.html. Sejak dari kali pertama check up hamil di Klinik Kesihatan Salak Tinggi, alhamdulillah, bacaan HB, tekanan darah serta bacaan BSP berada pada paras normal. Kesan lain, setakat ini saya belum lagi demam, batuk2 atau selsema. Rasa bertenaga sangat jika dibandingkan dengan kandungan sebelum ini. Hanya kenaikkan berat terover sikit naik sejak 2 bulan ni kerana saya baru dapat selera makan kerana mengalami alahan yang agak teruk juga. 

    Suka untuk saya share di sini satu TESTIMONI: Ibu mengandung kembali normal dengan mengamalkan ESP dan B Complex secara konsisten. Ibu mengandung ini disahkan mengidap GDM  (disahkan melalui bacaan BSP yang tinggi) serta darah tinggi sebelum mengamalkan vitamin hamil shaklee.


    Kelebihan pada ESP shaklee dalam menurunkan paras GDM:
    Energizing Soy Protein (ESP) merupakan satu produk yang menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang
    tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia, Ia turut diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral. Kandungan Indeks Glisemik (G.I) yang rendah iaitu 39 diatas spagetti 42 menjadikan sangat sesuai kepada pemgidap kencing manis. 

    Indeks Gilisemikditentukan berdasarkan kesannya terhadap parasa gula dalam darah. Karbohidrat yang memecah dengan cepat mempunyai G.I yang tinggi berbanding karbobidrat dengan G.I rendah memecahkan gula dengan perlahan-lahan sambil membebaskan glukosa ke dalam sistem badan. Mengekalkan paras gula dalam darah yang rendah amatlah penting dalam pengurangan berat badan dan kesihatan jangkamasa yang panjang.


    Kelebihan B complex Shaklee dalam menurunkan paras GDM:
    B compleks mengandungi 8 komponen penting vitamin B seperti B1, B2, B3, B5, B6, B12, acik folik dan
    biotin untuk memberikan kesimbangan dan keberkesanan yang sempurna. 

    Bermanfaat melawan tekanan dengan memastikan kesihatan fungsi saraf, meredakan sakit kepala, kemurungan, insomia. Selain itu, mengalakkan tumbesaran yang sihat dan normal bagi bayi, membantu pembinaan sel-sel DNA serta mengurangkan risiko kecacatan otak dan tulang belakang. Merendahkan paras *sistin untuk kesihatan kardiovaskular dan membantu pembentukkan sel darah merah yang sihat dan antibodi.

    Ibu mengandung yang mengidap GDM dikatakan berisiko mengidap diebetes apabila berusia kelak. Jadi, saranan saya lebih baik ibu-ibu mengandung yang GDM mengambil langkah pencegahan awal untuk memastikan hari mendatang yang lebih sihat dan tidak perlu berulang alik ke hospital. Diharapkan dengan perkongsian sebahagian tips untuk ibu mengandung GDM dapat memberikan manfaat kepada kita. Untuk ketahui lebih lagi tips dan perkongsian mengenai ibu mengandung dan ibu menyusu, ibu-ibu boleh lah wassap atau sms saya terus ya.

    Dina Rani
    call/sms/wassap: 012-2251902
    email: sitirodhina@gmail.com
    C.O.D sekitar SALAK TINGGI/ PUTRAJAYA & NILAI 1

    Nota:
    Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai "kencing manis semasa mengandung" anda boleh klik sini http://www.babycenter.com.my/a1031209/kencing-manis-semasa-hamil-diabetis-gestasi 


    Kulit anak ekzema kini licin halus gebu gara-gara ubat kulit gatal terlaris

     Ibu mana tak pening kepala gara-gara anak kerap menangis kerana kulit yang ekzema. Lagi-lagi ekzema ni terjadi pada bayi yang berusia bawah setahun. Kulit mereka tersangatlah sensitif, apatah lagi jika ada ekzema. Bayi yang mengidap Ekzema kerap menangis kerana kulitnya kering, berkeruping, keradangan, kemerah-merahan dan kegatalan. Kulit yang kering akan mengakibatkan kegatalan melampau sehinggakan mereka terdorong untuk menggaru dan berdarah.

    Berdasarkan kajian Dr. Zubaidi Haji Ahmad, ekzema akan mempercepatkan kulit menjadi kering akibat lapisan kulit yang kekurangan air. Cara terbaik untuk mengatasinya ialah dengan berendam dalam air ketika mandi tanpa menggunakan sabun biasa dan menggunakan losyen pelembap kulit selepas mandi dan sebelum tidur. Oleh itu, anak yang ekzema perlu lebih kerap mandi dan memakai losyen pelembap bagi mengelakkan kulit cepat kering dan merekah.

    Saya sarankan ibu menggunakan Basic H Shaklee untuk memandikan anak. Basic H Shaklee dihasilkan secara 100% bersumberkan bahan semulajadi dan bukan seperti sabun biasa. Ianya sangat bermanfaat membantu mengurangkan keradangan pada kulit anak serta dapat mengekalkan kelembapan kulit lebih lama.


    Selain itu, untuk memastikan kelembapan yang berterusan pada kulit serta cepat melegakan kegatalan atau keradangan pada kulit anak, ibu sapu krim pelembap serbaguna Herbal Blend Shaklee. Sapuan nipis sudah mencukupi terutamanya pada tempat yang mudah kering seperti pipi, dagu, lengan hingga siku dan lutut anak. Saya juga menggunakannya untuk merawat ruam susu atau ruam peluh pada kulit anak saya. Kesannya ruam tersebut cepat hilang dan anak saya tidak lagi tergaru-garu dan menangis.

    Kaedah lain bagi merawat Ekzema ini ialah dengan menggunakan  krim steroid, ubat-ubatan dan dengan mengamalkan pengambilan supplemen. Pengambilan supplemen dipercayai lebih selamat berbanding ubat-ubatan dan krim steroid. Supplemen seperti B complex membantu kesegaran, pembiakan dan jangka hayat setiap sel tubuh, kekurangan vitamin B sering dikaitkan dengan masalah kulit seperti "dermatitis".Vitamin C pula meningkatkan kelembapan pada kulit yang mana bantu menghalang keradangan kulit dan menguatkan dinding sel. Zink dan Iodine pula bantu mempercepatkan luka sembuh dan bantu meningkatkan daya tahan tubuh.

     Supplemen yang sesuai untuk anak yang berusia setahun ke atas ialah minuman multivitamin serta kaya serat iaitu MEALSHAKES SHAKLEE. Ibu boleh klik sini untuk mengetahui details mengenai MEALSHAKES.



    Penyusuan eksklusif membantu mengatasi masalh ekzema pada anak juga dengan syarat ibu mengamalkan pengambilan EPA dan DHA yang mencukupi sejak hamil seperti OMEGA GUARD SHAKLEE. EPA dan DHA bukan saja sangat baik untuk pertumbuhan otak dan mata, malah membantu mengurangkan risiko alahan pada anak. Kementerian kesihatan Malaysia menyarankan agar penyusuan secaraeksklusif sekurang-kurangnya 6 bulan pertama bayi. Omega Guard membantu memulihkan keradangan pada kulit dari dalam kulit. Manakala tambahan sapuan Vitamin E pada luaran kulit mampu mempercepatkan kulit sihat, tidak berparut dan licin.

    Kenapa kita mahu berlengah lagi demi kesihatan kulit anak kita???? Tindakan bijak kita pasti mengurangkan kesengsaraan akibat kegatalan serta keradangan kulit pada anak kita. Anak kita pasti lebih ceria dan aktif kerana tiada lagi "gangguan" pada dirinya.

    Untuk pertanyaan lanjut mengenai cara makan supplemen di atas pada anak serta berminat untuk cuba , sila hubungi saya:

    Dina Rani
    call/sms/wassap: 012-2251902
    Email: sitirodhina@gmsil.com
    atau terus mengisi borang pesanan di bawah.

    Sila lawati juga tajuk entr saya:
     http://www.babycenter.com.my/a1045604/ekzema-dan-kanak-kanak
    http://badansihatidamanhotsupermummy.blogspot.com/2014/11/ubat-alahan-makanan-pada-bayi-paling.html


    Sekiranya ibu ingin menegetahui lebih lanjut mengenai ekzema pada anak ini, ibu juga boleh klik sini http://sabapremiumproducts.blogspot.com/2013/09/eczema-dermatitis.html dan http://www.babycenter.com.my/a1045604/ekzema-dan-kanak-kanak.








    Monday, 10 November 2014

    Ubat Alahan Makanan Pada Bayi Paling Mujarab

    Alahan makanan atau allergy adalah kesan tindak balas yang memudaratkan pada sistem imunisasi badan terhadap beberapa jenis makanan yang dianggap "berbahaya". Dianggarkan kira-kira 2 % daripada kanak-kanak mengalami alahan ini dan dikatakan akan berkurangan apabila meningkat dewasa. Walaubagaimanapun, alahan terhadap kacang parang dan makanan laut mungkin akan berlarutan sehingga sepanjang hayat.

    Antara contoh-contoh makanan yang boleh mengakibatkan alahan adalah seperti susu lembu, soya, telur,gandum, kekacang dan makanan laut. Tanda-tanda sekiranya bayi anda alah kepada makanan tertentu dapat dilihat seawal beberapa minit atau hingga kurang dari dua (2) jam selepas makan makanan tersebut. Kesan alahan yang dapat dilihat seperti naik ruam kulit di sekitar pipi, bibir, tangan yang kadang kala menyebabkan kegatalan dan bengkak juga. Ketika ini bayi pasti akan kerap menangis terutamanya bayi yang berusia kurang dari setahun. Nasihat saya agar anda segera berjumpa doktor untuk mendignos tahap alahan tersebut dan akan menyarankan ubat yang sesuai dengan alahan yang dialami.

    Peringatan:  Jangan sesekali membuat ujian sendiri untuk mengetahui sama ada sesuatu makanan boleh mencetuskan alahan. Ini kerana sesetengah alahan akan mengakibatkan salur pernafasan tersumbat dan boleh membawa maut. 

    APAKAH LANGKAH TERBAIK MENANGANI ALAHAN PADA BAYI????
    Penyusuan susu ibu akan mengurangkan risiko alahan makanan. Oleh itu, penyusuan susu ibu sepenuhnya perlu dilakukan sekurang-kurangnya sehingga bayi berusia 6 bulan, terutamanya bagi mereka yang mempunyai sejarah positif alahan makanan dalam keluarga. Maka ibu-ibu sangat-sangat digalakkan menyusu anak mereka sehingga 2 tahun dan di sarankan supaya sentiasa menjaga pengambilan makanan yang seimbang serta minum air kosong 3Liter sehari.

    ***Sumber : Kajian alahan Kementerian Kesihatan Malaysia***

    Dikatakan ibu hamil dan menyusu yang mengamalkan OMEGA GUARD SHAKLEE juga membantu mengurangkan risiko alahan pada bayi mereka. Oleh itu, saya sarankan agar ibu yang menyusu atau hamil menambah vitamin OMEGA GUARD dalam diet seharian mereka untuk pelbagai manfaat baik pada ibu dan bayi selain daripada dapat melahirkan bayi yang bijak. Set Penyusuan bajet yang saya sendiri amalkan semasa menyusukan fateh adalah seperti ini.

    Untuk ibu hamil pula boleh amik SET HAMIL seperti ini.

    Sebarang pertanyaan lanjut boleh terus hubungi saya seperti di bawah. Anda akan dijamin konsultansi yang terbaik dari saya.

    Dina Rani
    sms/call/wassap: 012-2251902
    email: sitirodhina@gmail.com
    PM Fb: Dina Rani
    C.O.D percuma untuk warga SALAK TINGGI/ PUTRAJAYA/ NILAI 1

    Thursday, 6 November 2014

    Lahirkan Baby Genius Dengan Minyak Ikan Shaklee

    Semua ibubapa inginkan anak yang dilahirkan bijak dan genius. Oleh itu, pemakanan yang seimbang, sihat serta mengandungi DHA harus dititik beratkan sejak di peringkat mula hamil lagi. 


    DHA (Asid  Dokosaheksaenoik) ialah sejenis asid lemak omega-3 yang mana penting untuk perkembangan otak, mata dan sistem saraf pusat baby bermula dalam rahim ibu lagi. Jumlah DHA yang diperolehi oleh baby bergantung kepada berapa jumlah DHA yang diambil oleh ibunya ketika hamil atau menyusu. Walaubagaimanapun, ramai ibu hamil tidak memperolehi jumlah DHA yang disyorkan dalam diet mereka dan juga DHA tidak didapati dalam kebanyakkan vitamin hamil yang dibekalkan olek klinik kesihatan atau klinik ibu dan anak. 

    Tahukah kita bahawa ibu hamil yang mengamalkan supplemen yang megandungi DHA seperti OMEGA GUARD SHAKLEE akan melahirkan baby yang ketara tinggi paras DHA di dalam otaknya. Kajian menunjukkan pengambilan supplemen DHA oleh ibu hamil akan memberikan manfaat yang sangat baik terhadap perkembangan baby dari segi;
    i) Penyelarasan mata dengan tangan
    ii) Kemahiran gerakan bermotor (motor halus/ kemahiran kognitif)
    iii) Jangka tumpuan yang lebih panjang dan tajam
    iv) Markah IQ yang lebih tinggi


    Berapa banyakkah dos DHA yang diperlukan oleh ibu hamil dan menyusu ini???
    Hanya 300mg DHA diperlukan dalam diet ibu hamil atau menyusu setiap hari iaitu bersamaan dengan Sebiji OMEGA GUARD setiap hari. Usah bimbang kerana ibu hamil selamat mengambil OMEGA GUARD sejak diawal kehamilan sehingga kandungan berusia 9 bulan. kemudian digalakkan berhenti sekejap sementara melahir kerana bimbang berlaku tumpah darah ketika bersalin. OMEGA adalah agen yang bantu melancarkan dan mencairkan darah.

    ***sumber: National Institute of Health & international Society, Study of Fatty Acids and Lipids***

    Kebanyakkan susu formula ibu hamil dan susu formula untuk baby selalunya sangat rendah parasa DHAnya. Supplemen tambahan seperti OMEGA GUARD SHAKLEE masih lagi diperlukan dan disyorkan untuk diambil oleh ibu-ibu menyusu dan ibu-ibu hamil.

    Sebarang pertanyaan lanjut mengenai OMEGA GUARD SHAKLEE, anda boleh hubungi saya seperti di bawah:

    Dina Rani
    sms/wassap/weechat: 012-2251902
    email: sitirodhina@gmail.com
    PM Fb : Dina Rani
    atau isikan borang pesanan seperti dibawah.



    Wednesday, 5 November 2014

    PENGEDAR SHAKLEE TERUNGGUL SALAK TINGGI

    Berita baik bagi semua warga salak tinggi yang ingin mendapatkan sebarang produk shaklee. Anda semua tidak perlu bersusah payah tunggu pos laju atau posmen kerana saya sedia menghantar setiap pesanan anda berserta khidmat konsultansi secara empat mata. Jangan bimbang kerana penghantaran dan after sales service adalah PERCUMA untuk anda. Anda boleh berkunjung di rumah saya juga jika mahu. Apa yang perlu anda buat, anda hanya perlu hubungi saya seperti di bawah untuk tetapkan tarikh serta masa untuk berjumpa saya.

    PENGEDAR SHAKLEE TERUNGGUL SALAK TINGGI
    Dina Rani
    sms/wassap/weechat: 012-2251902
    email: sitirodhina@gmail.com
    pm FB: Dina Rani (search by email seperti di atas)



    JERAWAT HALUS SEGAN NAK NAIK DAH DENGAN SET CANTIK SHAKLEE

    Ada banyak jenis jerawat yang mungkin tumbuh pada wajah dan badan kita. Salah satunya jerawat yang tumbuh kecil-kecil dan banyak, selalunya tumbuh di sekitar dahi dan pipi kita. Memang susah nak hilang jerawat jenis ini tetapi kini anda tak perlu risau lagi sebab saya boleh bantu anda selesaikan masalah jerawat ini.

    Kini anda boleh nyahkan jerawat - jerawat halus ini dengan mengamalkan Vitamin E dan Sustained Released Vitamin C Shaklee. Selain anda perlu konsisten makan setiap hari, anda digalakkan supaya mengambil air kosong tidak kurang dari 2 Liter sehari. Tujuannya adalah untuk memastikan kesemua vitamin yang dimakan larut dalam darah pada tahap maximum dan anda akan rasa kesan yang lebih cepat dan berkesan.

    Jom tengok sini Testimoni seorang adik yang gigih konsisten cuba SET CANTIK SHAKLEE EKONOMI bagi menyelesaikan masalah jerawat halus ini. Dua bulan tau nak nyah semua jerawat ni, Tapi berbaloi sangat menunggu, ekonomi, selamat serta sihat. Kulit pun makin cerah dan tak kusam lagi.


    Jika anda juga berminat nak cuba set EKONOMI CANTIK ini, boleh hubungi saya DINA 012-2251902. Dijamin servis terbaik sepanjang hayat dari saya.

    3 FAKTA KURUS DENGAN OMEGA GUARD

    Bukan mudah bagi seseorang yang berbadan gempal berubah kurus dengan sekelip mata. Apatah lagi sudah terbiasa dengan rutin yang kurang bersenam, suka junk food, suka minuman manis, skip sarapan pagi, kudap-kudap kerepek sambil menonton tv atau buat kerja dan sebagainya.

    Apa yang saya nak share di sini ialah bagaimana seseorang yang ingin kurus boleh mengamalkan omega guard shaklee untuk loss weight or loss inch. Secara umumnya ramai yang ingat hanya kanak-kanak yang ingin membesar sihat serta bijak sahaja perlu makan Omega Guard ni.



    Untuk pengetahuan semua, OMEGA GUARD SHAKLEE bermanfaat dalam membantu membakar dan mencairkan lebihan lemak dan kolesterol yang tidak diperlukan oleh badan kita lebih cepat berbanding Lechitin. Jangan bimbang ye kawan-kawan, Omega Guard hanya bakar lemak dari jenis LDLs (kolesterol jahat) sahaja tetapi menyeimbangkan HDLs (kolesterol baik) dalam badan kita. LDLs ini biasanya melekat pada dinding salur darah jantung. jadi, selain badan semakin kurus, kawan-kawan yang mengamalkan OMEGA GUARD juga lebih kurang risiko diserang sakit jantung.


    Selain sangat efektif dalam mencairkan lebihan lemak serta kolesterol, kawan-kawan yang berdiet juga kan merasa kenyang lebih lama berbanding sebelum mengamalkan OMEGA GUARD. Bonus pada mereka yang gemuk akibat suka makan junk food atau kudap-kudap. Menarik bukan!!! Jom tengok sini bagaimana proses OMEGA GUARD bantu anda kenyang lebih lama.


    OMEGA sangat sesuai digandingkan dengan ALFAFA atau Herbalax dalam SET KURUS SHAKLEE untuk dapatkan kesan kurus yang lebih optimum. Sekiranya anda berminat untuk cuba OMEGA GUARD SHAKLEE atau sekali dengan SET KURUS SHAKLEE ini, sila hubungi saya seperti berikut: Saya akan pastikan konsultasi berterusan sehingga anda berpuas hati.

    Dina Rani
    sms/weechat/wassap: 012-2251902
    email: sitirodhina@gmail.com
    PM Fb: Dina Rani
    atau isikan borang pesanan seperti di bawah.

    ORDER HERE!!!

    Name
    Contact No.
    Email Address
    Address (for courier purposed)
    Item to Order & Quantity
    Payment Made to: Account Name: Siti Rodhina Rani Maybank 151128107296
    CIMB 13020116799520
    CASH (C.O.D)
    Others
    Account Transaction No. (If using maybank2U, cimb clicks or others)
    Remark

    This online form was provided by Freedback.