Welcome

Currently got fall in luv with SHAKLEE products which is totally suits me. Of course when thinking about taking supplements i believe everyone will do some resarch to choose which is the BEST. For me the important things is the supplements must 100% NATURAL content, SAFE and HALAL (compulsory). And more "MESTI LA NAK KEKAL CANTIK & SIHAT"....kihkih and shaklee did very well on me.. every pills and drinks taken had work efficiently until to what is out of my first target.. What can i say is "ALAH MEMBELI MENANG MEMAKAI". it's worthwhile.. Everyday they rejoice me with extra ENERGY & HEALTHY for my hectic work all day long and being engineer mummy. For those who are interested or look for supplements to maintain health&beauty...do ring me or text me 0122251902 or mail me at sitirodhina@gmail.com or pm me on FB (address same as mail)... LET'S SHINE OUR HEALTH & BEAUTY WITH ME...

Wednesday 9 July 2014

Bahaya Sakit Gigi pada Ibu hamil

Ramai ibu hamil tidak tahu bahaya mengalami sakit gigi ketika hamil. Ini sebenarnya petanda awal kepada ibu telah kekurangan kalsium atau kurang pengambilan kalsium dalam diet seharian ketika hamil. Penting untuk ibu hamil dan menyusu tahu bahawa keperluan kalsium bagi mereka adalah bersamaan satu liter susu setiap hari. 


KENAPA KALSIUM PENTING??????

Bagi ibu hamil, kalsium sangat penting untuk janin membina tulang serta membentuk struktur yang baik. Manakala bagi ibu menyusu pula, kalsium adalah komponen utama susu ibu selepas protein. Kehadiran kalsium mengelakkan sembelit dan stress pada ibu. Ramai dari rakan rakan dan saudara mara kita sakit sendi dan hilang gigi selepas anak dilahirkan. Antara puncanya adalah kekurangan kalsium. Badan terpaksa "MENCURI" kalsium daripada tulang dan gigi ibu untuk dibekalkan ke dalam susu ibu yang akan dimanfaatkan oleh janin dan bayi. 

Antara sumber-sumber kalsium yang boleh diperolehi dalam diet kita. Perlu kita tahu bahawa pengambilan Vitamin D membantu mengoptimunkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meninggikan ketumpatan tulang, menguatkan kerangka serta memperbaiki penyakit peridontal. 
                                 

Jadi, pastikan setiap kalsium yang di ambil dilengkapi dengan Vitamin D atau lebih senang pilihlah supplemen kalsium yang disediakan sekali dengan VItamin D seperti OSTEMATRIX SHAKLEE.

Antara ibu menyusu yang mengambil langkah bijak untuk mencegah risiko seperti di atas serta OSTEOPOROSIS dari sekarang. Saya juga ingin sentiasa tampil menarik dengan senyuman menawan gigi penuh hingga usia emas.
Jika anda ingin jadi seperti saya, boleh membuat pesanan dari saya DINA wassap atau SMS 012-2251902.

No comments:

Post a Comment

ORDER HERE!!!

Name
Contact No.
Email Address
Address (for courier purposed)
Item to Order & Quantity
Payment Made to: Account Name: Siti Rodhina Rani Maybank 151128107296
CIMB 13020116799520
CASH (C.O.D)
Others
Account Transaction No. (If using maybank2U, cimb clicks or others)
Remark

This online form was provided by Freedback.