Welcome

Currently got fall in luv with SHAKLEE products which is totally suits me. Of course when thinking about taking supplements i believe everyone will do some resarch to choose which is the BEST. For me the important things is the supplements must 100% NATURAL content, SAFE and HALAL (compulsory). And more "MESTI LA NAK KEKAL CANTIK & SIHAT"....kihkih and shaklee did very well on me.. every pills and drinks taken had work efficiently until to what is out of my first target.. What can i say is "ALAH MEMBELI MENANG MEMAKAI". it's worthwhile.. Everyday they rejoice me with extra ENERGY & HEALTHY for my hectic work all day long and being engineer mummy. For those who are interested or look for supplements to maintain health&beauty...do ring me or text me 0122251902 or mail me at sitirodhina@gmail.com or pm me on FB (address same as mail)... LET'S SHINE OUR HEALTH & BEAUTY WITH ME...

Monday 17 November 2014

Pengidap diabetes tegar kini mampu tersenyum tak perlu potong kaki lagi

"Ayah mertua saya seorang pengidap kencing manis atau diabetes tegar. Walaubagaimanapun, beliau sangat susah untuk mengawal pengambilan makanannya lebih-lebih lagi sup tulang, daging merah dan ayam KFC. Apabila di suruh kurangkan makan makanan tersebut, ada saja alasannya, katenye makan ke tidak ke, tetap kencing manis juga, baik dia makan je. Ayah....ayah....."

********************************************************************************

Berdasarkan satu kajian peringkat global pada tahun 2011 yang telah dilakukan oleh WHO, mengesahkan bahawa  satu kaki akan dipotong akibat diabetes dalam tempoh 20 saat. Manakala, 1 dari 5 rakyat Malaysia pula adalah pengidap diabetes. Amat menakutkan bukan???

Untuk pengetahuan kita, penyakit kencing manis atau diabetes boleh dikesan dengan melakukan ujian bacaan gula dalam darah seseorang. Bacaan gula pada paras normal iaitu 4 - 6 mmol/L. Bacaan gula yang melebihi paras 6 mmol/L berisiko tinggi disahkan pengidap diabetes. Sila rujuk gambar rajah ini untuk lihat lebih jelas perbezaannya.


Pengidap diabetes bagi satu tempoh yang lama serta mempunyai kandungan gula yang tidak dikawal dengan baik berisiko mendapat kerosakan saraf terutamanya pada kaki. Permulaannya, kaki menjadi kebas serta tidak berasa sakit walaupun kaki sudah terluka. Kerosakkan saraf bermakna aliran darah yang membawa zat makanan dan oksigen juga terganggu. 

BAHAYA KE GULA TINGGI???
Kehadiran gula yang tinggi dalam darah secara normalnya dikawal oleh insulin, insulin pula dirembeskan oleh pankreas. Fungsi insulin ialah menghantar gula ke dalam sel-sel badan untuk ditukarkan menjadi tenaga atau lemak adipos. Kegagalan insulin menyeimbangkan gula dalam darah ini akan menyebabkan gula kekal tinggi dalam darah seseorang dan mengganggu pengaliran darah. Tanpa pengaliran darah yang baik, luka pada kaki akan lambat sembuh dan sekiranya terkena jangkitan boleh mengancam nyawa. Malah kaki juga berisiko besar terpaksa di potong.

Jadi, sekarang kita sudah tahu pengidap kencing manis perlu mengamalkan pemakanan sihat, sentiasa bersenam, minum air kosong yang cukup serta sentiasa memeriksa keadaan kaki yang baru terluka. Selain ubat-ubatan hospital, ada juga alternatif lain yang sangat membantu mengatasi kenaikkan gula dalam darah kepada pengidap diabetes.

Kita boleh sarankan ibu bapa kita mencuba "SET MENGAWAL PARAS GULA" ini.

Apa yang ada dalam set ini: Gla Complex, B Complex & Zinc Complex

Gla Complex:
i) Membantu mengurangkan komplikasi diebates
ii) Membantu merendahkan gula dalam darah
iii) Meringan kebas dan kesakitan akibat gula yang tinggi dalam darah

Zinc Complex:
i) Membantu pengeluaran insulin
ii) Mengekalkan fungsi insulin
iii) Mempercepatkan kesembuhan luka dan memperbaikki diabetes

B Complex:
i) Membantu menukarkan gula kepada tenaga
ii) Membantu mengurangkan keletihan
iii)  Mengurangkan "Stress" dengan memastikan kesihatan dan kelancaran fungsi saraf

Pengidap diabetes yang tidak ingin dipotong kaki atau diabetes semakin teruk, perkara pertama yang perlu dilakukan untuk mengelakkan komplikasi ialah mengawal paras gula dan tekanan darahnya. Sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian tiada gunanya. Masih belum terlambat walaupun ayah anda kini hanya ada sebelah saja lagi kaki. Mari jalani hidup sihat dengan ahli keluarga tercinta. Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan dan pesanan secepat mungkin: 



Dina Rani
call/sms/wassap: 012-2251902
email: sitirodhina@gmail.com
C.O.D sekitar SALAK TINGGI/ PUTRAJAYA & NILAI 1






No comments:

Post a Comment

ORDER HERE!!!

Name
Contact No.
Email Address
Address (for courier purposed)
Item to Order & Quantity
Payment Made to: Account Name: Siti Rodhina Rani Maybank 151128107296
CIMB 13020116799520
CASH (C.O.D)
Others
Account Transaction No. (If using maybank2U, cimb clicks or others)
Remark

This online form was provided by Freedback.